Jeg vil være blomsten

Her er enda et dikt som ikke kom med i samlingen lyrikk08. Dikt fra samlingen poster jeg tirsdager dette året, en tirsdag i måneden. Det er 12 dikt som kom seg med, og 3 dikt som ikke gjorde det. Det første av reservediktene postet jeg i januar  år, det heter Snakk ikke til meg om lykken. Dette diktet handler også om lykken, og at den ikke er der.

Jeg vil være blomsten (lykkelig når det regner)

For tiden er jeg bare

lykkelig

når det

regner

og regner

og regner

og regner

og regner

og jeg håper at det skal fortsette

å regne

og regne

og regne.

ES, 2008, (Lyrikk08: Nr. 14)

Legg igjen en kommentar

