Gamle dikt: Månen og livet kan deles i faser

Det finnes noen begivenheter i livet som medfører store endringer. Som barn og som ung kommer de ganske tett, det blir lenger mellom dem ettersom man blir eldre. En av de aller største endringene for meg,var da jeg reiste til Bergen for å bli student. Det forandret både meg selv og alt rundt meg. Jeg visste svært, svært lite om hva det innebar da jeg reiste opp dit. Men jeg visste veldig mye om livet jeg inntil da hadde levd, for jeg var en tenksom ung mann, som skrev dikt og tekster, og reflekterte med meg selv og med andre om hva denne tilværelsen vi skulle leve var for noe, og hva vi alle burde gjøre med den. Det var den gang alt sammen av eget bryst, og av den grunn herlig naivt, men også veslevoksent og noen ganger smått koselig.

Månen og livet kan deles i faser

Du bygger helt til alt raser

Det er morsomt å tenke på alt man har gjort

Skal ikke kastes, men må gjemmes bort

Månen den svinner, det gjør ikke så mye

En epoke er over, jeg hilser den nye.

ES1994

One thought on “Gamle dikt: Månen og livet kan deles i faser

Legg igjen en kommentar

