Finnes noen i verden

Året 2008 var egentlig ganske bra. Det var det året jeg begynte å skrive blogg, Helt grei blogg, jeg er en notorisk skribent, og nå hadde jeg ingen til å redigere meg. Jeg kunne publisere alt jeg ville umiddelbart. Jeg skrev en bloggpost hver eneste dag. I vinterferien reiste jeg til Ukraina, til Kiev, allerede for tredje gang. Jeg gikk på restauranter, museum, og gikk rundt i gatene, hadde det fint. Det er dekket på bloggen.

Jeg reiste også til Polen, til Berlin, og jeg var på en rekke skiturer, også hytteturer. Påsken var kjempebra hjemme på Ganddal. Om sommeren fikk jeg oppfylt drømmen med å reise den transsibirske jernbanen. Etterpå besøkte jeg mor og far i Spania. Høstferien reiste jeg til Syd-Russland, Rostov-na-Don, og nedover til Sotsji.

Da jeg kom hjem fra denne ferien var far død. Resten av året var grusomt.

Finnes noen i verden

Finnes noen i verden

som kan se meg

Jeg har lyst til å skrive

se mine tårer

men jeg gråter ikke

gjør ingenting

som noen kan se

om jeg er død

eller levende.

 

Fantes det noen i verden

Fantes det noen i meg

 

Men jeg gråter ikke

gjør ingenting

og ingen kan si

det

gjør ingenting.

Dikt 7

ES,2008

Legg igjen en kommentar

