Min leilighet, min leilighet (alternativ versjon)

Dette diktet hører hjemme i en annen og lenger versjon i min uhøytidelige samling Fra Nordnes til Ganddal. Der er det dikt nummer 6, postet i juni i år. Her er det en litt annen stemning og en litt annen mening.

Min leilighet, min leilighet!

Far, Bergen, far vel

Jeg var aldri lei deg, men drar likevel.

De gleder du gav var jeg glad for å få

De er ikke mer for jeg reiser nå,

Og aldri mer skal jeg heftes ved

Min leilighet

Min leilighet

Nr. 83

Legg igjen en kommentar

