Gamle dikt: Denne dagen stemte alt, slik det har for vane

Første halvdel av 1994 var unge Salen på sitt aller mest selvhøytidelige. Jeg vil ikke forsvare ham, men presentere dette diktet her, som han skrev i juli det året.

Denne dagen stemte alt, slik det har for vane

Hvor lykkelige de neste blir, det kan jeg bare ane

Mitt vinnende vesen, fantasi, intellekt

Formelig tvinger meg til å ha det kun kjekt

La meg fjerne bladet og si det som det er

Verden er og blir perfekt, og jeg er ganske nær.

ES1994

Legg igjen en kommentar

