Min leilighet og jeg

Dette er dikt 6 i samlingen Fra Nordnes til Ganddal.

Min leilighet og jeg

Inn korridoren og åpner min dør

Som jeg har gjort noen tusen ganger før,

Inn i mitt rom, som bare jeg vet

Min leilighet, min leilighet!

 

Farvel til minnene og veggene

og veggene og minnene

og alle disse tingene

som var en liten evighet

Min leilighet, min leilighet!

 

Hvor mange tanker har jeg vel ikke tenkt her inne

Hvor mye har her vært

Nå kuttes det tvert

Og pakkes ubarmhjertig ned

Min leilighet, min leilighet

 

Og nå er det slutt.

Jeg flytter ut.

Og inn i den store herlighet

I et hus som er fullt av kjærlighet

Det blir aldri mer min leilighet!

Det blir mitt hjem, mitt hjem

i Gaupeveien 5

 

Nr 6.

ES2011

Legg igjen en kommentar

