Nasjonaldagsdikt

Dette er et dikt skrevet 17. mai, om enn det ikke har så mye med 17. mai å gjøre. Det er skrevet noenlunde på direkten, den ene linjen etter den andre, og jeg tror ikke det er så mye å si om det enn det.

Nasjonaldagsdikt

Det regner dager overalt

I kroppen er så varmt og kaldt

Jeg er villig til å betale penger!

Jeg gjør glatt alt jeg trenger!

Å, jeg tenker og tenker på henne

Og dager og netter jeg aldri vil glemme

I dag er 17. mai

Da skriver jeg til deg

Jeg skriver alt du vil

Jeg skriver det en gang til

Alt du vil

Jeg gir deg nasjonaldagen

Jeg gir deg konstitusjonen!

Dette er situasjonen!

Jeg lenger meg inn i uvær!

Om bare du var her

Om bare du var her

Jeg lengter sånn etter deg

Hurra for 17. mai.

ES2012

 

Legg igjen en kommentar

