Gre deg

Et helt spesielt dikt fant jeg i en helt spesiell samling kalt «Forkastede sanger og dikt» på datamaskinen min. Verken for diktet eller samlingen ligger det i ordet «spesielt» noe spesielt bra. Men noe må det treffe, for dette diktet er blant mine best besøkte av de egenskrevne.

Gre deg

 

Gre deg

Gre deg

Jeg vil så gjerne se deg

Jeg vil så gjerne være med deg

Jeg vil så gjerne være i deg

Jeg vil så gjerne være om deg

Gre deg

Gre deg

Se meg

Se meg

Jeg vil så gjerne du og jeg

Jeg vil så gjerne for alltid med deg

 

Ingenting i veien

Gre meg også

Gre håret mit

Klipp meg

fjern det

få det vekk

og deg selv

ta bort alt

alt bakover

og la meg

la meg

la meg

se deg

 

Gre deg

ES1998-2002 (en gang mellom der, ble det nok skrevet.

Legg igjen en kommentar

