Gatene i Bergen

I fjor flyttet jeg fra Nordnes til Ganddal. I den forbbindelse skrev jeg en liten diktsamling. Dette er dikt nummer fire fra den.

Gatene i Bergen

Ser best ut når det regner

Asfalt er ikke for sol

Jeg har gått dit alle veier

Hjem til stedet jeg bor.

 

Det er gatene på Nordnes

Laget for hjem fra fest

Dukne hoder ferdes

Det triste trives best.

 

Jeg har gått der mange ganger

Jeg har sovnet i mitt hjem

Drømt om gatene i Bergen

Jeg vil ikke savne dem.

Fra Nordnes til Ganddal, Nr. 4

ES2011

Legg igjen en kommentar

