Liv og død

Min far døde 6. oktober, 2008. Da året startet hadde jeg ingen antakelse om at dette ville skje, min far var frisk og fin, han døde brått og uventet. Det kom naturligvis til å farge hele året. Jeg har skrevet den bitte lille samlingen Dikt til min far, om dette, men jeg skrev flere dikt om det enn de som fikk plass der. Noen – mange – er også her i Lyrikk08. Liv og død er det første.

Liv og død

Kunne jeg fylle den døde kroppen din med liv

Kunne jeg skrive tilbake tiden som var

Kunne jeg skrive tiden bakover

Jeg gjør mange ting som jeg alltid har gjort

Jeg vil ikke mer nå.

Hver setning og ting er en plage.

Kunne jeg skrive tiden tilbake

Kunne jeg skrive meg selv tilbake

Kunne jeg skrive livet bakover

Jeg gjør mange ting

Dikt 4

Legg igjen en kommentar

