Snakk ikke til meg om lykken

I år skal jeg en tirsdag i måneden poste dikt fra lyrikksamlingen som jeg skrev i 2008. Det er 12 slike dikt, og tre reserver. Reservediktene skal jeg spre ut på noen torsdager, i år og senere år, kanskje. Det er som bonussporene på gamle CD-plater, slik jeg er vokst opp med. Mange av dem var rene skatter, særlig for fansen. Snakk ikke til meg om lykken burde være en slik skatt, for mine høyst begrensede og riktig lite dyrkende fans. Det er et flott dikt som godt kunne vært med i samlingen, om det var plass til det.

Snakk ikke til meg om lykken

Snakk ikke til meg om lykken

Da tar jeg den

jeg kan ikke stå og se på lykken

uten å gripe den

Og mange ganger når jeg står der og griper

så ser jeg, så ser jeg

så litt for tydelig

jeg griper jo ingenting.

ES, 2008 (Reserve nr. 1: Lyrikk08)

Legg igjen en kommentar

