Spill en liten sang

En gang satte jeg meg fore å skrive et lite dikt til hver av sangene på platen Bryter later, til Nick Drake. Med et introduksjonsdikt til å begynne med og et avslutningsdikt til slutt blir det med de ti sangene 12 dikt til sammen, slik mine samlinger alltid vil være. Så passer det akkurat til et år. Dette er dikt nummer 11, skrevet til sang nummer 11, Sunny.

Spill en liten sang

Spill da en liten sang for meg

Jeg vet du kjenner et instrument

Finn det frem

Finn det frem

Samme hva slags, samme for meg

Jeg ønsker å høre deg spille jeg

Eller synge, danse, samme det

Et eller annet slikt noe

Er du med?

Jeg ønsker en melodi

At du spiller en melodi

Fløytetid

Du spiller for meg

Og så sitter jeg her

Ser på deg.

ES, Dikt til platen Bryter later, nr 11

Legg igjen en kommentar

