Det er bare Nordnes

Jeg har vært ganske på etterskudd når det gjelder diktene skrevet til platen Bryter layter. Diktene var ikke skrevet ferdig ved begynnelsen av året, og det tok litt tid å få gjort det mens året gikk sin gang. Nå skal jeg imidlertid være ajour, selv om omtalen av alle disse diktene ennå ikke er skikkelig. Det gjelder også dette, skrevet til den nydelig vakre Northern sky, spor 9 på platen. Jeg skrev den mens jeg bodde på Nordnes i Bergen. Og kan poste nå som jeg har flyttet til Ganddal.

Det er bare Nordnes

Nick Drake

Northern sky

Ikke for meg

Jeg befinner meg på Nordnes, jeg

Der sitter jeg

og ser ut på regn

Helt vanlig regn

Og til og med regnet

stopper for meg

Mislykket, mislykket

Northern sky

Ingen stemning

Til å fange meg

Bare Nordnes.

Nordnes

Nordnes i Bergen

Havne her

i hele verden

ES, Dikt til platen Bryter Layter, Nr. 10

Legg igjen en kommentar

