Du må ikke tro jeg elsker deg

Dette diktet må ikke tas for alvorlig. De forrige diktene fra lyrikksamlingen Lyrikk07 skal uttrykke ganske genuine følelser, mens dette diktet som kommer her, fanden vet hva det skal uttrykke.

 

Du må ikke tro jeg elsker deg

Nå som du sitter hvem vet hvor hen

Motta noen ord fra din gode gamle venn

For jeg tenker på deg, rett som det er

Når jeg skal ha meg et lite Helvete her.

Først av alt har jeg behov for å si

Jeg har vært lykkeligst med deg etter alt var forbi.

Dernest vil jeg også legge til

At nå som alt har gått i dass, er det akkurat som jeg vil.

Så har jeg et godt råd til deg

Du må ikke tro jeg elsker deg.

Du må ikke tro jeg elsker deg

Selv om jeg piner og plager deg.

Og ønsker alt mulig vondt inn i livet ditt

Og sier til alle at du er en dritt.

Du må ikke tro jeg elsker deg

Selv om jeg skyter piler på deg

Selv om det gjør vondt for meg å treffe deg

Og det eneste jeg vil er å hate deg.

Du må ikke tro at jeg elsker deg.

Du må ikke tro at jeg sender dette brevet til deg.

ES2007, Nr 10

Legg igjen en kommentar

