Gamle dikt: Jeg går omkring og merkelig leter etter mer

Det er ingenting som tar seg så godt ut som når en litt for ung mann forsøker seg på litt for gamle konklusjoner. Bedre kan ikke dette diktet presenteres.

Jeg går omkring og merkelig leter etter mer
Da må jeg komme bort herfra, det er ikke her det skjer
Åh, jeg har det travelt, myser, søker, leter
De har det sikkert bedre på alle andre planeter
Jeg har drevet min søken lenge nå, inntrykk er fordøyd
Det er menneskets natur å ikke være fornøyd.
ES1993
Legg igjen en kommentar

