Drøm om graving

Setningene lå strødd omkring i dokumentet som inneholder samlingen Lyrikk09. Det var bare å sette dem sammen, og fylle ut med noen nye her og der. Så har vi å gjøre med et helt greit dikt om graving. Jeg vil også ha med at jeg lenge funderte på om jeg skulle ha med setninger av typen «Fyll ut mitt liv med innhold» eller «Grav ut min tomme drøm» til slutt, i dette diktet eller det jeg kommer til å poste i oktober, men jeg lot det være begge steder. Jeg tok det heller med her i innledningen.

Drøm om graving

Jeg drømte jeg hadde en spade

og med den kunne jeg grave

og jeg gravde

og jeg gravde

og jeg drømte at jeg gravde.

*

Og om jeg stanser opp

og ser meg rundt

så varer det kun

en liten stund

så må jeg videre

så må jeg ned

 

Det stopper ikke opp.

 

stemme

min lyd er hul

min gange

 

det vil aldri ende

jeg ler mot mitt mål

i bunnen av denne

endeløse

drøm om graving.

ES, Diktsamling, Nr. 73

Legg igjen en kommentar

