Alt gir jeg bort II (til deg)

Dette diktet er i forlengelsen av det jeg postet forrige mandag. De er ulike feil i det som skulle være samme dikt, etter en ide jeg har hatt liggende og flikket på og rettet på i årevis. Nå som jeg flytter for siste gang i livet, er det på tide å skjære igjennom, og la linjene stå som de er. Akkurat disse linjene i diktet Alt gir jeg bor II (til deg), er stokket litt på, og noen nye er også lagt til. Jeg skulle jeg kunne lese dette diktet da jeg var yngre. Da ble jeg ofte grepet av slike dikt. Når jeg selv hadde skrevet dem.

 

Alt gir jeg bort II (til deg)

 

Boksamlingen

Mine kjæreste bøker

All min musikk

tikk takk

 

Jeg skal ikke ha det, du kan bare ta det

Jeg skal av gårde og aldri tilbake

Av jord er man kommet, til det skal man bli

Hva som skjer mellom har intet å si.

 

Tikk takk

Tikk takk

Tikk takk

Tikk takk

 

Det tikker en klokke for meg

Jeg gir alt mitt – til deg.

 

Nr. 70

Legg igjen en kommentar

