Grop

Vi er kommet til mai, den skjønne, milde måned, men diktet jeg skal poste denne måneden er verken skjønt eller mildt. Her er det et lyrisk jeg som ser ut til å ha fått nok av dette som kalles livet, og har et sterkt behov for å uttrykke hva han føler med det.

Grop

Jeg graver en grop

fyller den med vann

hopper uti

med en stein

til lodd

helt frivillig

for å synke til bunns

og jeg synker til bunns

og slipper ikke steinen

blir liggende der

på bunnen av gropen

føler jeg meg.

ES2007, Nr 5

Legg igjen en kommentar

