Skjønner du, det er ikke mer

Det ligger mange diktrester rundt omkring og de aller fleste hadde hatt gått av for alltid å bli liggende. Dette er ikke noe unntak, eller kanskje er det et unntak. Det har ligget lenge, jeg har forsøkt å få det til å bli et annet dikt enn det det her har blitt. At det postes som det ser ut nå, er en falitt, og det passer ikke så altfor dumt til diktet. Og tanken som jeg ville ha uttrykt, den vil jeg fortsatt ha uttrykt.

 

Skjønner du, det er ikke mer

 

Skjønner du så kom til meg

Det er mitt øyeblikk!

Alt som kunne bli har blitt

Tenk hvordan det gikk.

 

Ser du?  Bare se på meg!

Se nå hva som skjer

Jeg danser i min siste stund

Snart er det ikke mer.

 

Jeg vil så gjerne være med

Der er det i gang

Måtte det vare

Det er ikke mer

 

Nr 68

Legg igjen en kommentar

