Jeg skulle kjøpe solen

I mine forsøk på å rydde opp i bloggen som på mange måter har vært forsømt dette året, jeg har vært opptatt med flytting og andre ting, så finner jeg mange rare tekstlinjer liggende rundt omkring. Men hvem er vel jeg, som ikke pusser litt på dem og skriver til noen nye, så blir det dikt av det meste. Jeg skal ikke med disse diktene mine være en varm forsvarer av kvaliteten, med dem er det kvantiteten jeg slår et slag for. Følgende er nå blitt dikt nummer 67 i det jeg kaller «Diktsamling».

 

Jeg skulle kjøpe solen

Jeg skulle kjøpe solen

Jeg vet det høres utrolig ut

Men det var slik det var

det var slik jeg oppfattet det

Jeg skulle kjøpe solen

var det, det var

Så der er solen

Her er jeg

Hvem eier hvem

spør jeg meg.

Jeg har noen kroner

Jeg kan kjøpe det meste

Jeg har noen gleder

Hun er den beste.

Så om du noen gang

får sjansen din

til å kjøpe solen

på noe slags vis

Spør ikke om pris

Gjør som jeg vil

– slå til.

 

ES. Diktsamling, Nr. 67

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:»Vanlig tabell»;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:»»;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:»Calibri»,»sans-serif»;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:»Times New Roman»;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:»Times New Roman»;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Jeg skulle kjøpe solen

Jeg skulle kjøpe solen

Jeg vet det høres utrolig ut

Men det var slik det var

det var slik jeg oppfattet det

Jeg skulle kjøpe solen

var det, det var

Så der er solen

Her er jeg

Hvem eier hvem

spør jeg meg.

Jeg har noen kroner

Jeg kan kjøpe det meste

Jeg har noen gleder

Hun er den beste.

Så om du noen gang

får sjansen din

til å kjøpe solen

på noe slags vis

Spør ikke om pris

Gjør som jeg vil

– slå til.

Legg igjen en kommentar

