Piano

Dette er et dikt som hører til reservene. Her er det postet litt kjapt, og kuttet fra originalen nokså midt i.

Piano

Det finnes et piano

Det kan jeg se

Det finnes en stol

Jeg setter meg ned.

De høye toner er lyse

De lavere er mørke

Jeg slår an midt på

Jeg spiller, jeg nå

Det kommer en melodi

Jeg er grenseløst lykkelig

Endelig skal det frem

dere skal høre på

meg og hvordan jeg

har slitt

uten å få noen ting

litt igjen

Slik har det blitt

Nå kommer det frem

Hele historien

om meg, mitt liv,

min sorg, mitt slit

i en stygg melodi

jeg er ulykkelig

og begynner på ny.

alt jeg har å si

er i denne melodi.

ES. 2004. Reservedikt

Legg igjen en kommentar

