Hvis hun ringte på

Dikt nummer 3 i samlingen Lyrikk07 introduserer kvinnemotivet. Det skal være et gjennomgangstema i samlingen. Introduksjonen gir en god pekepinn også på hvordan det siden kommer til å gå. I det hele tatt er Lyrikk07 en samling som henger sammen.

Hvis hun ringte på

Hvis hun ringte på

og jeg for eksempel

satt og spiste

så ville jeg

med alle mine krefter

spist ferdig.

Og om hun kom igjen

og igjen

og igjen

og igjen

så ville jeg igjen

og igjen

og igjen

og igjen

latt være

å åpne.

Og aldri latt være

å ønske

det skulle fortsette

fortsette

fortsette

fortsette

og fortsette

for også jeg

lever i håpet

om at jeg

en gang

vil ombestemme meg.

ES2007, Nr 3

Legg igjen en kommentar

