Dikteren, vet dere

Dette diktet er fra Lyrikk04. Det kom ikke med der, og hører til reservene.

Dikteren, vet dere

 

Jeg tenker på ny

på den lykkelige tid

hvor alt som var til

var for meg

det vil si

det var ikke slik

men jeg tenker det slik

når jeg ser meg tilbake

til den lykkelige tid

hvor jeg levde

og hadde det

godt lykkelig.

 

Jeg ser på mitt liv

som jeg lever det nå

 

Jeg tenker på ny

på slik som det var

slik som det er

og slik det vil bli

og alt det der

som alt er forbi.

ES,2004

Legg igjen en kommentar

