Mitt rom, min leilighet

Vi har kommet til dikt nummer 2 i lyrikksamlingen av 2007. I det første diktet uttrykte jeg ønsket om å skrive meg en verden, der tingene gikk som jeg vil, i det andre, som jeg poster her, går jeg inn i den konkrete verden og skriver om den. Der er det ikke så mye. Der er mitt rom og min leilighet, der er jeg.

Mitt rom, min leilighet

Jeg er i et rom

der ingen andre finnes

35 kvadrat

Der bor jeg

Det går ikke an å telle veggene

Rommet mitt har så mange vegger

Innenfor er jeg

Jeg vet ikke så mye lenger

Det er bare meg

Jeg har et hode

Jeg har en verden

Jeg har et rom

Jeg

ES2007, Nr 2

Legg igjen en kommentar

