rester

Disse vakre linjene lå under tittelen rester med liten r i dokumentet som kalles Lyrikk under arbeid. Lite ante jeg da jeg limte det inn dit at nettopp slik som det kom til å bli stående, var det ikke rester — eller kanskje heller, netopp fordi disse linjene var rester, så var det også et fiks ferdig dikt. Døm selv.

rester

 

og ringer på

og hun lukker opp

og ber meg inn

og ser meg sitte

i stolen sin

og jeg sitter der

helt som jeg er

og jeg ser på henne

pen som hun er

og hun må

– skjønt, jeg ber henne ikke –

 

da må hun

ja, da må hun,

 

Nr. 66

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar

