Jeg har kjøpt en blyant

Det viste seg at jeg kom stygt på etterskudd med mange av diktene mine for i år. Dette diktet er intet mindre enn ferdigskrevet månedsvis etter at det ble postet, i begynnelsen av oktober har jeg sittet, og fullført dette diktet som jeg begynte på Gud vet når. Hvem ville brydd seg om diktet var blitt liggende uskrevet? Eller om det ferdig skrevet ikke var blitt postet, eller vist til noen overhodet? Hvem ville brydd seg om jeg ikke nådde det målet hele diktet handler om. Kanskje har jeg ikke kjøpt noen blyant engang.

Jeg har kjøpt en blyant

 

Med den vil jeg skrive

Jeg vil skrive noen ord

Jeg vil gjøre meg forstått

Jeg vil bare skrive det ned

Og så leste man det

Og alle sa

(Så bra, så bra)

 

Det der forstår jeg

 

Kunne jeg det

Skrive det ned

Så ville jeg med min blyant

hatt meg noe å glede meg med.

 

Det er målet

 

 

ES, Nr 65

Legg igjen en kommentar

