Forsvinne

Dette er et tema jeg stadig har vendt tilbake til. Jeg har skrevet om det i dikt, og i andre typer tekster. Akkurat på slutten av 2005 skrev jeg spesielt mye om denne typen ting. Jeg var 31 år, holdt på med korttekstene mine, og tenkte jeg skulle bli ferdig med dem. I dem var jeg svært opptatt av hvordan det er akkurat jeg som oppfatter tingene rundt meg, og at den måten å oppfatte tingene på vil være tapt, bare ved det at jeg blir eldre. Livet bak meg kjenner jeg godt, livet fremover kjenner jeg ikke. Til neste år skal jeg åpne en ny blogg «Helt grei litteratur», der det en lørdag i måneden vil bli postet en av disse korttekstene for all fremtid. Der vil det jeg som forsvinner – alltid leve.

Forsvinne

Nå er året omme

Aldri mer

er det jeg som skal registrere

det som skjer

rundt meg

Det finnes en dør

dit skal jeg inn

og ut av den går

en annen enn

jeg.

ES2005, Nr. 15

Legg igjen en kommentar

