Gamle dikt: Det er et sted som jeg vet om

2. desember 1996 skrev jeg dette diktet mens jeg hørte på sangen Helpless av Neil Young.  Stor kunst er det ikke, stor kunst har ingen påstått at det er. Men et uttrykk for de tanker jeg hadde den gangen mens jeg hørte den sangen, det er det. Og jeg som husker alt som skjedde den høsten, og alt som egentlig var i tankene til den da 22 år gamle Eivind Salen, jeg får mer ut av dette diktet enn alle andre lesere av det.

Det er et sted som jeg vet om

Der den blir mottatt, den som kom

Der blir du mottatt, ganske snilt

Ingen spørsmål blir deg stilt

Der kan du bare sitte ned

Og få være helt i fred.

ES1996

Legg igjen en kommentar

