Hør mine venner, hør!

Det er greit med dikt fra diktsamling. Her blir det nemlig plassert dikt av alle slags kategorier og kvaliteter. Ofte er det bare et dikt som jeg har strevd og fiklet med, som jeg gir opp, og plasserer der. Plutselig er det noe der allikevel. Plutselig er det verd å samle på, selv om det ikke er helt perfekt, langt fra. Og om det ikke er verd å samle på, samler jeg på det allikevel, for her er ikke spørsmål om det er bra nok eller ikke bra nok. Spørsmålet er om det er skrevet. Og er det skrevet,skal det med. Hør mine venner, hør!

Hør mine venner, hør!

Hør mine venner, hør!

Det er nye ord på vei

Livet er godt, heter det nå

Det er så godt å leve

Når alle ting er på gang.

Jeg vil så gjerne ha det godt

Jeg vil så gjerne være i gang.

Å, hvor vi har det godt

Når alle ting er i gang.

Å, hvor det er godt

Å leve livet på gang.

Det var mine nye ord

Hør mine venner, hør!

ES, Diktsamling Nr. 64

Legg igjen en kommentar

