Det finnes ingen annen enn henne

Dette diktet finnes i mange versjoner. Dette er kanskje ikke den siste.

Det er ingen annen enn henne

Man skal skrive det enkelt

Man trenger ingen triks

Et underverk av kjøtt og blod

Jeg tenker på henne dag og natt

Når jeg tenker på henne

begynner hele verden å synge.

Jeg skjønner ikke at jeg må gjennomleve

tiden som ikke er med henne.

Det er som tiden er laget for at jeg skal ha noe

å være med henne i.

Som om verden er til

for at jeg skal være med henne i den.

Tanker er til

for at jeg skal tenke på henne

når hun ikke er her

og når hun er det.

Man skal skrive det enkelt

uten triks.

Jeg er til for henne

og hun er til

for at verden skal synge.

ES2009, En bitte liten historie

Legg igjen en kommentar

