Jeg trenger ingenting

Dette er et dikt jeg har strevd med i årevis etter at det skulle avslutte lyrikksamlingen et eller annet år. Mange forskjellige varianter er prøvd, mange linjer er skrevet, i årevis har det opptatt sidevis med plass i det evig foranderlige dokumentet som heter «lyrikk under arbeid». For å få en ende på det, klipper jeg ut noen av delene, redigerer dem til egne dikt, og plasserer dem i «Diktsamling», der de før eller siden vil havne her på bloggen. Dette diktet (for nå er det et dikt, jeg sier det er et dikt) er først ut.

Jeg trenger ingenting

Jeg trenger ingenting

Jeg lenger nå

Alt som var mitt

Det skal du få

Det skal du ha

Tenk ikke på meg

Jeg har det bra

Alt skal du få

Det skal jeg gi deg

Nå skal jeg si deg

Jeg er ulykkelig nå

Men lykkelig blir jeg

Jeg ønsker å være lykkelig nå

La meg få være lykkelig óg

Ta mine ting

Ta det å gå

Jeg ønsker bare lykken

Jeg nå

Nei, lykken min, den kan du også få

Ta alt jeg har

Ta det og gå

Jeg trenger ingenting lenger nå

ES, Diktsamling Nr. 62

Legg igjen en kommentar

