Mitt hode og du

Dette diktet lå lenge, lenge, lenge i en uferdig arbeidsversjon der bare første halvdel var skrevet, inntil jeg trengte et dikt til bloggen og skrev det ferdig.

Mitt hode og du

Hvis jeg kunne ta mitt hode

det som er der

det som er inni der

alt der

hvis jeg kunne ta det

og liksom, moderne

projisere det ut

få det virkelig

få det til å hende

ha hendt

Vent.

Om jeg kunne få drømmene

ut dit virkeligheten er

og hatt deg her

frisk og fin

og virkelig som i drømmen min.

ES, Diktsamling Nr. 61

Legg igjen en kommentar

