Hadde jeg et tre

Dette er et reservedikt fra 2005. Jeg er glad i slike dikt. Det handler om å ønske seg noe man ikke har, og å skrive dikt om det, uten å få det. Det er svært mange slike ting jeg ønsker og har ønsket. Alle ville jeg ha behandlet bra, om jeg en gang hadde fått det.

Hadde jeg et tre

Om jeg hadde et tre

Jeg ville latt det vokse

i fred

Aldri skulle grenene blitt klippet

Aldri kvistene kvistet

Bladene skulle få være i fred

På mitt tre

På mitt tre

Hadde jeg det.

ES2005, Nr . 13

Legg igjen en kommentar

