Gamle dikt: Jeg hører at du ringer på

Dette diktet har imidlertid er skrevet til to sanger av Bob Dylan, «Simple twist of fate» og «You’re a big girl now» står det ved siden av diktene. Diktet mitt har ikke noe med de sangene å gjøre heller, men de setter stemningen, som jeg får noe helt annet ut av. Takk skal du ha, du 24 år gamle Eivind Salen, 11 år etter liker jeg fortsatt hva du skrev! (og kom igjen nå lesere, se om dere får Simple twist of fate inn i hodet mens dere leser)

Jeg hører at du ringer på
Jeg knytter skorne, kommer nå
Et kyss, god dag, så fin du er
Jeg ser vi har sånt vakkert vær
Kan lønne seg å gå et sted
Du bestemmer, jeg er med
Du bestemmer, skog og fjell
Kunne ikke valgt det bedre selv
Sekundet etter rusler vi
Og solen er så blid, så blid.
 
Med ett ser jeg et stille vann
Jeg ymter at vi kanskje kan
Unne oss en liten rast
Og dette er en egnet plass.
Du smiler litt, jeg vet du vil
Du er som solen, bare snill.
Så tar vi bare oss
Du og jeg, så kloss, så kloss
Jeg kjenner du er varm og god
Livet og lykken, det er t
o!

ES1998

Legg igjen en kommentar

