Hun og jeg og liv og død

I diktene fra diktsamlingen befinner det seg mye rart. Generelt sett er dette dikt som er for dårlige til å høre til i noen annen samling, og mest av alt å regne som en søppelkurv man egentlig aldri vil gå ut med. Jeg har vondt for å slette dikt, eller noe som helst annet som jeg har skrevet. Jeg vil liksom ha det. Noe er imidlertid så dårlig at det går mot bortkastet tid å lese det om igjen, og dette diktet her går mot denne grensen.

Hun og jeg

Hun var liv

I hodet mitt var en god del død

Død

Det er vanskelig å tenke på annet

enn døden

når den er her.

Død

Hun var liv

I dag skulle hun gjerne vært her

ES2008, Diktsamling nr 58

Legg igjen en kommentar

