Hun

Her er vi kommet til det sjette diktet, senterdiktet, der det blir lite grann nærmere beskrevet hvem hun er, sånn cirka.

Hun

Hun er magien

og en tryllekunst

hun er fingeren

som jeg spinner rundt.

 

Hva hun enn ønsker

Synes jeg det bra

om hun kjefter på meg

er det kjeft jeg vil ha

 

Jeg er bare sterk

når det er styrke

hun trenger

Straks hun gir tegn

er jeg ikke sterk lenger.

 

Hun definerer

hvem jeg skal være

Uansett,

så er jeg det gjerne.

 

Hun er kommandanten

og jeg en soldat

Hun er en djevel

og alt jeg vil ha.

Nr 6.

Legg igjen en kommentar

