Tidsfordriv

Mandagen er dagen for dikt fra Diktsamling, den brogete samlingen ellers forkastede dikt med kvalitet varierende fra akkurat litt for dårlig til absolutt helt elendig. Som regel uttrykker de imidlertid i alle fall en tanke jeg kan være enig i, og i dette er følgende dikt ikke noe unntak. Selv om jeg gjerne skulle sett tanken bedre uttrykt.

Tidsfordriv

Jeg tok en titt på det livet jeg levde

vet det

jeg lever

tiden går

og jeg går med

Livet er et tidsfordriv

noe jeg gjør

mens tiden går

og tiden går

og livet med

og jeg tok helt generelt

En titt på det.

ES, Diktsamling nr 57, 2008

Legg igjen en kommentar

