Bokstavene og henne

Så er det altså slik, med denne bitte lille historien, at det er en historie som egentlig utspiller seg. Og det lyriske jeget, poeten, han vil gjerne være med i den. Men han finner seg svært plassert på siden av den. Han beskriver den bare, og det ikke særlig konkret, kan man si. Dette fjerde diktet beskriver disse tingene her, lyrisk, og forsøker å sette på plass forholdet mellom bokstavene og henne. Det skal skinne helt klart igjennom at «henne» er viktigst. Så hvorfor er det slik at det bare er bokstavene som opptar denne unge poeten, det lyriske jeg?

Bokstavene og henne

Jeg skjønner ikke hva jeg vil med skrivingen min.

Bokstavene mine kan ikke gå tungt nok.

Jeg skriver dem

men hva sier de?

Og hva er igjen når jeg har skrevet dem?

Jeg ønsker

Bokstavene kan ikke gå tungt nok

Jeg skriver dem

Men hva sier dem

Hva blir igjen når jeg har skrevet dem

Nr. 4

Legg igjen en kommentar

