Sonett 7, av meg selv

Jeg poster en ny sonett av meg selv i dag.

VII

Min leilighet er 35 kvadrat

eller mer, eller cirka omtrent, det.

I kjøleskapet har jeg en dose med mat

Og i fryser og skuffer og skap, med.

På gulvet mitt har jeg stoler og bord

Jeg har vaser med blomster i karmen

Jeg lever så godt i huset jeg bor

Har meg selv til å sørge for varmen

Ingen skal høre meg si noen ting

Nei, ingen skal høre meg klage

Det hender i blant jeg går rundt i ring

Jeg går av og til frem og tilbake.

Og blir det trangt for meg så går jeg litt

Til en verden gjemt bort i hodet mitt.

ES2009/10

Legg igjen en kommentar

