Et minefelt

Dette er et dikt fra «En bitte liten historie», en diktsamling jeg skrev i fjor, så å si mens den bitte lille historien utspant seg. Dette diktet er skrevet i februar, det året, eller ideen er fra februar. Og så har jeg pusset og flikket på det resten av året helt frem til nå. Det fortsetter ganske brutalt fra de to første diktene, der man egentlig ikke aner at det er med noen som gjør at man kan sprenge, her i denne bitte lille historien.

Et minefelt

Hei

Her er jeg

Jeg befinner meg i et minefelt jeg

Det sprenger og sprenger rundt meg

Jeg holder meg for ørene jeg

og lukker bare øynene jeg

og ser og hører

ingenting

mens det sprenger og sprenger

rundt omkring.


Jeg begynner å gå.

Jeg vet hvor det vil ende.

Jeg vil gå på en mine.

Og minen er henne.

Nr. 3

ES2009

Legg igjen en kommentar

