Hvis

Dette diktet ble første gang postet onsdag 14. januar 2009, men ble flyttet på, fordi jeg bestemte mer for å ha gamle dikt om onsdagene i stedet. Da jeg oppdaget det, var det ingen ledige torsdager i 2009 å plassere det. Derfor blir dette åpningen for torsdagsdiktene i 2010. Posten postes som den var.

*

Onsdagen er dagen for litt lek og moro, og dagens moro, kommer fra en liten samling tekster jeg laget for komponisten Jan Erik Mikalsen. Han har skrevet musikken for teaterstykkene mine, og jeg har skrevet noen tekster for musikken hans. Tekstene er av variabel kvalitet, og de seks tekstene jeg skrev for en sangkvartett, er ikke av dem jeg setter høyest, eller lavest.

 

Hvis

Hvis det bare var meg

Hvis det bare var meg

Jeg ønsker så sterkt at det bare var meg

Hvis det bare var meg

Hvis det bare var meg

Hadde det bare vært meg

Hadde det bare vært meg

ES2002, Sanger for Jan Eriks kvartett

Legg igjen en kommentar

