Titteldiktet

Det er fredag, og i år vil jeg en fredag i hver måned poste et lite dikt i min vakre, men hittil upubliserte diktsamling «En bitte liten historie». Det er dikt som står godt på egne ben, og som lenge også har stått slik, siden jeg i lang tid ikke tok meg tid til å skrive en liten introduksjon til dem. Det er tolv dikt som jeg skrev i fjor, i 2009, så de er i alle fall nå som det er januar fortsatt brennferske (nå som jeg skriver denne introduksjonen er de allerede kanskje gamle). Jeg liker disse diktene svært, svært godt, for de sier noe om meg, og en bitte liten historie jeg så gjerne, gjerne skulle være med i. Dette første diktet er titteldiktet.

Titteldiktet

Det er en bitte liten historie

i et bitte lite liv

Og et bitte lite ønske

som jeg bitte litt vil si.

Det er bitte litt betydningsfullt

at det bitte litt går bra

Det er en bitte liten kvinne

som jeg bitte litt vil ha.

Dette er historien

en kvinne og en mann

Og det betydningsfulle ønsket

bitte lite grann

ES, En bitte liten historie, Nr 1

Legg igjen en kommentar

