På platen (min ufullendte)

Ved opprydning og gjennomlesing av bloggen ser jeg at jeg manglet det siste mandagsdiktet i 2009, og har gjort det i hele 2010. Når jeg går inn i Diktsamlingen som jeg poster fra mandagene, ser jeg det som kan være årsaken: Dikt nummer 52 er ikke ferdig. Nå er det jo slik, at man trenger ikke være noen stor diktleser for å se at det er litt hipp som happ om mine dikt er ferdige eller ikke, det er ikke akkurat slik at om ett ord trekkes fra eller legges til, så faller hele strukturen sammen. Det er ganske greit.

Så i stedet for å streve ferdig med dette diktet, som har sine anslag, velger jeg heller å poste det som det er. Dette diktet får være mitt ufullendte, skrevet et sted mellom halvveis og en tredjedel av livet, lenge har jeg igjen å fullføre det på. Det vil bare aldri skje, eller det har kanskje allerede skjedd.

På platen

 

På platen har jeg en melodi

Når jeg spiller den

Min venn

er alt så godt

det er mulig å bli

 

av alt jeg kan tenke på

 

Hvor tung er verden

Hvor lett er jeg

 

Legg den på min rygg

ES, Diktsamling, Nr. 52

Legg igjen en kommentar

