Tenk hadde jeg fått lov

Det femtiende diktet fra Diktsamling har ikke noe tallmagi ved seg. Og heller ikke noen annen magi. Tenk hadde jeg fått lov.

Tenk hadde jeg fått lov

Og så fikk jeg det til

Jeg drømte hun var til

Jeg skriver det like til

Det var så enkelt som det

Hun var der, jeg med.

– Du er en drøm, sa jeg,

– jeg elsker deg.

Jeg har så mange ting jeg skal si til deg.

Jeg har tenkt det ut på forhånd, sa jeg.

Og så sa jeg alle disse tenkte ting

til drømmen min

som jeg fikk til.

ES, Diktsamling, Nr. 50 (fra dikt 07)

Legg igjen en kommentar

