Ta av deg klærne

Dette diktet fra 2005 hadde jeg lenge troen på, og forsøkte å endre på, og fikse på, og ordne på. Men samme hvor mye jeg endret og fikset og ordnet, så ble det ikke bedre enn det var, og det var ikke bra nok. Derfor havnet det i den store sekken Diktsamling, og derfra poster jeg dikt mandager.

Ta av deg klærne

Ta av deg klærne
Ta av deg alt
Jeg har ventet i årevis
Det er så galt
som galt kan bli
vil jeg si
vil jeg skrive
Alle disse tingene
som holder meg i live
alt som utgjør meg.
Det er så greit
 
Dine klær
Ta dem av
Det er så enkelt som det
Jeg ber ikke om mer enn det
La meg få lov til å se
La meg få lov til å
være med
Se
Nå stiger jeg inn i tilværelsen
og alle disse tingene
alle disse ordene
alle disse diktene
får ikke være med.

ES, Diktsamling, Nr 47

Legg igjen en kommentar

