Deprimert

Et dikt som er endret litt opp gjennom årene, dette. Faktisk har den fått sin siste finpuss, nettopp for å bli postet her på den helt greie poesibloggen. Men om det redder diktet, skal ikke jeg være den som svarer positivt på.

Deprimert

Det skulle ikke være noe problem
for meg
å bli litt
deprimert
nå.
Jeg har en del ting å tenke på.
 
Jeg kjenner den kommer
Jeg slipper den inn
Jeg tilhører ingen
Depresjonen er min
 
Og om den kommer
depresjonen kommer
så vet jeg godt
hvor hen
den vil gå.
 
Jeg har en del ting å tenke på.

ES, Diktsamling, Nr 46

2 thoughts on “Deprimert

Legg igjen en kommentar

