Hjem

Dette diktet er helt fryktelig. Ikke med det at det er så dårlig, men med det at det setter akkurat den stemningen jeg har når jeg går hjem, og har det helt fryktelig. Dette er høstdiktet sitt. Og det passer spesielt godt i Fosswinkelsgate, Strandgaten eller alle veier gående hjem fra Bergen en mørk, kald høstnatt.

Hjem igjen

Jakken er kald
Jeg skal hjem
De vante tanker
tenkes igjen
Hvor ble den av
denne trivelige kveld
Hvorfor går jeg
alene igjen
for tusende gang
den vante sang
samme gate
samme mann
jeg går den igjen
så godt jeg kan.

ES, Høst03, Nr 5

Legg igjen en kommentar

