Sonett 4, av meg selv

Jeg har vel ennå ikke helt funnet ut hvordan jeg skal presentere mine egne sonetter. De er å betrakte som en hobby, og overskriften blir alltid litt for høytidelig, eller litt for uhøytidelig.

Hvis du var et ord, og ordet var mitt

Jeg skulle skrevet deg inn i word

For den verdenen der behersker jeg litt

Der kontrollerer jeg litt hva jeg gjør.

Der kan jeg jo skrive alt som skal skje

Der kan jeg endre på alt som er feil

Der kan jeg dikte at jeg selv er med

Skrive meg lykkelig sammen med deg.

Men livet vi lever er ikke ord

Og tekster har aldri endret et liv

For dem som vandrer rundt på vår jord

Alt hva jeg skriver har intet å si.

Likevel skriver jeg stadig igjen

Og søker min trøst i tekstverdenen.

ES2009

Legg igjen en kommentar

