For eksempel i morgen

Mandagsdiktene kan være hva som helst. De er eksperimentelle, jeg prøver på ting, og ser om det går. Av og til går det, av og til ikke, og av og til blir det som dette her.

For eksempel i morgen

Hvis noen kom til meg
en dag
for eksempel i morgen
og sa til meg
at nå i dag
for eksempel i morgen
skal du få et ønske oppfylt
Du kan velge det selv.
Hvis noen sa dette til meg
for eksempel i morgen
og jeg hadde stolt på dem
de snakket sant
jeg ville virkelig få et ønske oppfylt
for eksempel i morgen
da ville jeg straks
på korteste varsel
sette i gang og ønske
for eksempel i morgen
et eller annet
noe jeg fant på
noe som hadde vært fint
for eksempel i morgen
Det hadde jeg ønsket meg
helt konkret
og at det skjedde
for eksempel i morgen.

ES, Diktsamling, Nr 41

IMG_1641

Legg igjen en kommentar

