Gamle dikt: Jeg vet om et land bortenfor havet

Denne og den neste torsdagen vil jeg poste noen riktig gamle dikt av meg selv. Tilbake i 1992 var jeg bare 18 år, og gikk på skolen som elevene jeg i dag underviser. Jeg hadde ikke begynt å skrive dikt systematisk, men dikt skrev jeg, og noen ytterst få er verdt å vise frem. Og da med et smil…

Jeg vet om et land…

Jeg vet om et land bortenfor havet
Der aller har det som de vil ha det
Ingen kjenner ondskap der
Alle har hverandre kjær
Jeg drømmer om dette landet
Det ligger bortenfor vannet.

ES 1992 (18 år)

Legg igjen en kommentar

